ÖZELLİKLER
Güç
Güç (Power)
İntelligence(Zeka)
Charisma(Karizma)
Agility(Çeviklik)
Güce Verilen Her Puan Sağlığa +1 Verir.
Yay ve Fırlatmalı Silahların Hızını Arttırır.
Aşağıdakilerin Her birisi 1/3 Değerinde +1 Artar.
Bunlar :
Demir Vücud
Güçlü Darbe
Güçlü Germe
Güçlü Fırlatma
Çeviklik
Karakterin Saldırı Hızı 0,5 Artar.
Hünere +5 Verir.
Aşağıdakilerin Her birisi 1/3 Değerinde +1 Artar.
Bunlar:
Silah Ustalığı
Kalkan
Atletizm
Atlı Okçuluk
Binicilik
Yağma
Zeka
Verilen Her Puana Ek Olarak +1 Beceri Puanı Verir.
Aşağıdakilerin Her birisi 1/3 Değerinde +1 Artar.
Bunlar:
Talimci
Yön Bulma
Taktik
İz Sürme
Tespit Etme
Envanter Yönetimi
Mühendislik
İkna
Cerrahlık
İlk Yardım
Yara Bakımı
Karizma
Verilen Her Puan Birliğe +1 Ekler.
Aşağıdakilerin Her birisi 1/3 Değerinde +1 Artar.
Bunlar:
Liderlik
Ticaret
Esir Yönetimi
HÜNERLER
Tek Elli Silahlar (One Handed Weapons)
Basit Kılıçlar , Baltalar ve Keskin Olmayan Silahlar Bu Bölümdedir.Kullanımları Hızlıdır ve Beraberinde Kalkan Kullanımına İzin Verirler.Bunların Tek Dezavantajı Az Hasar Vermeleridir.Avantajı İse Kalkandan Dolayı Savunma ve Silahın Hızlı Olmasından Doğan Çevikliktir.
Çift Elli Silahlar (Two Handed Weapons)
Tek Ellilere Oranla Çok Fazla Zarar Verirler Lakin Yavaştırlar.Bu Silahlar At Üzerindeyken Zararı %25 Arttırır.(Hız Bu Oranı Dahada Arttırır.)Çift Ellilerde Kalkan Kullanılamaz.Bu Yüzden Savunma Yapılamaz ve Yavaş Olduğu İçin Çeviklik Yapılamaz.Bastard Sword Çift Elliler İçin Özel Bir Silahtır.Meydan Kavgalarında Bu Silahlar Bloke Etmek İçin Kullanılır.
Gönderli Silahlar (Polearms)
Mızrak , Asa , Kargı Gibi Silahlar Bu Bölümdedir.At Üstünde Kullanıldıklarında Çok Büyük Hasarlar Verilebilir.Çift Ellilerden Yeri Geldiğinde Çok Güçlü Olabilirler.Bunların Yanında Kalkan Kullanılabilir.Çok İyi Zırhlara Karşı Güçlü Değildir.Yakın Savaşlarda Çok Zayıf Kalırlar ama Hızlı ve Uzaktan Saldırıda Çok Güçlüdür.Koltuk Altı Vuruş Yapmak İçin Çok Hızlı Gelinmesi Lazım.
Okçuluk (Archery)
En Az Zarar Veren Yaydan En Fazla Zarar Veren Yaylar :
Avcılık Yayı
Kısa Yay
Nomad Yay
Kergit Yayı
Uzun Yay
Güçlü Yay
Savaş Yayı
Menzili Yakın Olan Silahlar Uzak Olanlara Göre Daha Az Zararlıdır.
Avantajları
1-Seri Kullanımı Vardır.
2-Hareket Ederken Bile Sürgüne Yeni Ok Yerleştirilebilir.
3-Tüm Yaylar At Üstünde Kullanılabilir.
4-Güçlü Germe Skili İle Zarar Arttırılır.
Dezavantajları
1-At Üstünde Hedefi Tutturma Sorunu Vardır.
2-Yay Kullanılırken Kalkan Olsa Bile İşe Yaramaz Bu Yüzden Savunmasız Kalınır.
3-At Üstündenken Arka Tarafındaki Kişiye Ok Atılamaz.
Kundaklı Yaylar (CrossBows)
En Az Zarar Veren Kundaklı Yaydan En Fazla Zarar Verene Yay :
Kundaklı Av Yayı
Hafif Kundaklı Yay
Kundaklı Yay
Ağır Kundaklı Yay
Kuşatma Kundaklı Yayı
Menzili Uzak Olan Silahlar Yakın Olanlara Göre Daha Az Zararlıdır.
Avantajları
1-Düşük Hünerde Bile Yüksek Zarar Verme
2-Düşük Hünerde Şaşma Oranı %20dir.
3-Çok Uzun Menzillidir.
Dezavantajları
1-Seri Kullanılmaz.
2-Oku Yerleştirmek İçin Durmak Lazım.
3-Sadece Hafif Kundaklı Yaylar ve Kundaklı Av Yayları At Üstünde Kullanılabilir.
4-Zararı Sınırlıdır.
Fırlatma (Throwing)
Kullanımı En Zor Olan Silahlardır.Yakın Menzillidirler ve Uzak Menzilde Vursa Bile Zarar Veremezler.Kalkanlarla Kolay Bloke Edilir ve Normal Olarak Kullanılabilir.Fırlatmak İçin Uzun Süre Beklenmez.Genelde Düşük Zarar Vermelerine Karşın Güçlü Fırlatma Yeteneğiyle Bu Zararı Arttırabilirler.
Taşlar : 25 Atış Yapılabilir.Bulunması Zordur.Çok Az Zarar Verirler.
Bıçak Atma : Bunlar Az Miktardadır.Taşlardan Daha Fazla Zarar Verirler.Suikast Görevlerinde Çok İşinize Yarayabilir.
Cirit Atma : 7-8 lik Cephaneleri Vardır.Kalkanlara Karşı Bonusludur.Belli Bir Mesafeden Atılanlar Çok Fazla Zarar Verir.
Fırlatma Baltaları : Bunlarında 7-8lik Cephaneleri Vardır.Kısa Menzilden Çok Etkili Delici Vuruşları Vardır.Kalkanlara Karşı Bonusları Vardır.
Avantajları
Farklı Zarar Verme Tipleri Vardır.
Meydan Savaşlarında Kalkanı Olmayan Kişilere Daha Fazla Zarar Verir.
Dezavantajları
Güçlü Zırhlara Karşı Etkileri Yoktur.
Menzilleri Sınırlıdır.
Kısa Oldukları İçin Çok Fazla Zarar Veremezler.
Devamı Gelecektir.
BECERİLER
Bütün Becerileri En Fazla 10 Yapabilirsiniz.
Kişisel Beceriler
Demir Vücut (İronflesh)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Güç
Buna Verilen Her Puan +2 Sağlık Verir.Dayanıklılığı Arttırır.
Güçlü Darbe (Power Strike)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Güç
Meydan Savaşlarında Verilen Zararı %8 Arttırır.
Güçlü Fırlatma (Power Throw)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Güç
Fırlatılan Silahın Zarar Verme Oranını Arttırır.
Güçlü Germe (Power Draw)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Güç
Yayların Zarar Verme Oranını %14 Arttırır.
Silah Ustalığı (Weapon Master)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Çeviklik
Hünerin Basma Değerini Yükseltiyor.
Silah Ustalığı Leveli
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Maksimum Hüner Puanı 60 100 140 180 220 260 300 340 380 420 460Talimci Düzeyi
Kalkan (Shield)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Çeviklik
Verilen Her Puan Kalkanın Zarar Almasını %8 Düşürür ve Hızlandırır.
Atletizm (Athletics)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Çeviklik
Yürümeyi Hızlandırır.
Üzerinizdeki Yük Atletizme Etki Eder.
Binicilik (Riding)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Çeviklik
Daha İyi Atlara Binmeye Yarar.
Manevrayı ve Hızıda Arttırır.
Atlı Okçuluk (Horse Archery)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Çeviklik
At Üstündeyken Hedefi Vurma Oranını %10 Arttırır.
Talimci (Trainers)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Zeka
Gece Yarısından Sonra En Üst Düzeye Ulaşmamış Askerin Seviye Atlamasına En Üst Seviye Olmuş Birliklerede Lvl Atlattırmaya Yarar.(Yandaşlar İçinde Geçerlidir.)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Günlük Verilecek Exp Miktarı 4 10 16 23 30 38 46 55 65 80
Köy Yaşlısından Alınan Haydutlara Karşı Köylüleri Eğit Görevinde Etkilidir.
Party Becerileri
Yağma (Looting)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Çeviklik
Yağma Başarısını Arttırır ve Yağma Süresini Azaltır.
Ganimet Kalitesi Artar.
İz Sürme (Tracking)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Zeka
İzler Daha Açıklayıcı Olur.
Basılan + Arttıkça Grup Büyüklüğünü , Nezaman Geçtikleri fln Daha İyi Açıklanır.
Her Biri Bir Anlama Gelen Değişik Renkler Daha Belirleyici Olur.
Taktik (Tactics)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Zeka
Her İki Puanda Savaş Avantajını +1 Arttırır.
Savaş Avantajı Savaşın Başında Belirlenir ve Buna Göre Sonuç Değişir.(Savaş Avantajınız En Başta Eksi Olursa Adam Kaybınız Fazla Olur.)
Arkada Asker Bırakıp Kaçmak İstiyorsanız Arkada Bırakılan Asker Sayısını Azaltır.
Yön bulma (Path-finding)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Zeka
Dünya Haritasındaki Hızını %3 Arttırır.
Tespit Etme (Spotting)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Zeka
Her Puanı Daha Uzak Yerdeki Birlikleri Görmeye Yarar.
Yara Bakımı (Wound Treatment)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Zeka
Partideki Askerlerin İyileşme Oranını %20 Arttırır.
Cerrahlık (Surgery)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Zeka
Her Puanı Askerlerin Ölmesi Yerine Yaralı Kalma Oranını %4 Arttırır.
Ölme Oranını Azaltır.
İlk Yardım (First Aid)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Zeka
Kahramanların Savaştan Sonra Kaybettikleri Sağlıklarının %5 ini Geri Kazandırır.
Mühendislik (Engineer)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Zeka
Kuşatma Ekipmanlarını ve Merdivenlerin Kurulma Süresini Azaltır.
Köylere Yapılacak Ekipmanların Daha Kısa Sürede Yapılmasını ve Masrafını Azaltmayı Sağlar. (Zaman (-%5))
Ticaret (Trade)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Karizma
Ticaret Yaparken Fiyatı %5 Azaltır.
Vergi Toplama Görevindede Vergi Toplama Süresini Azaltır.
Lider Becerileri
Envanter Yönetimi (İnventory Management)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Zeka
Her Puanı Envanterde +6 Stok Demektir.
Kervana Saldıracaksanız Yada Köyleri Yağmalayacaksanız Bunu Yüksek Tutmanızda Yarar Var.
İkna (Persuasion)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Zeka
İkna Yeteneğiniz Yüksekse ve Krallık Kurduysanız Sizin Tarafınıza Lord Çekme Oranı Yüksektir.
Borç Almaya Gittiğinizdede Bu Yeteneğe İhtiyacınız Olacak.
Esir Yönetimi (Prisoners Management)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Karizma
Her Puan 5 Esir Almanızı Sağlar.
Lordların Verdiği Esir Getir Görevinde İşe Yarayacak.
Liderlik (Leadership)
+ Basılması İçin Puan Verilmesi Gereken Özellik = Karizma
Her Puan Birliğinize +5 Ekler.
Maliyeti Düşürür ve Moralı Arttırır.
Burada Yazanlar Yabancı Bir Siteden Alınıp Çevrilmiştir.(Bazıları Tamamen Kendi Anlatımımdır.)
Paylaş