Kötü adamlar insanlara hep, hiç eğlenmeyen ve sürekli ciddi kişilikler olarak tanıtıldı. Karanlık dünyaları ise sıkıcı ve anlamsız olarak yansıtıldı. Triumph Studios ve Codemasters�n ortaklığıyla hazırlanan 'Overlord' adlı oyun bu bakış açısını değiştirecek gibi duruyor. Oyunda saf, kötü bir karakteri canlandırıyoruz, emrimizde onlarca zebani var ancak oyunun espri dozu o kadar iyi ayarlanmış ki, kötülük yapmak bile zevkli hale geliyor. Overlord'un konusu ise şöyle: Kara kulesinde yaşayan kötü karakterimiz, emrindeki Goblinler ve zebaniler ile birlikte civar köylerdeki insanlara korku salarak mutlu mutlu yaşamaktadır. Ancak bir grup kahramanın kara kulemizi basmasıyla bu olay değişir. Overlord'u yenen bu kahramanlar kuleyi yıkar ve hükmümüzü sona erdirir...

Oyuna hizmetkarlarımız olan Goblinlerin bizi mezarımızda diriltmesiyle başlıyoruz. Bu ilk giriş videosunda, dirilen karakterimiz Goblinler tarafından giydiriliyor ve intikam yolcuğu için hazırlanıyor. Karakterimizin üzerinde tam takım bir zırh ve pelerin var. Yapımcılar Overlord adlı bu karakteri tasarlarken, Yüzüklerin Efendisi'ndeki meslektaşı Kara Lord Sauron'dan esinlenmiş. İkisinin arasındaki moda anlayışları ve yaşam stillerindeki benzerlikler çok rahat görülebiliyor...

Onlarca yıldır ölü kaldığımız için yapılacak çok fazla iş var. Overlord neler yapılacağını hatırlarken bizde oyunu öğreniyoruz. Overlord RPG (Rol yapma oyunu) ve RTS (Gerçek zamanlı Strateji) öğelerinin karışımı bir oynayış tarzına sahip. Dirildikten sonra önce kulemizi tekrar yapmamız lazım. Tabii aradan geçen bunca yıldan sonra, köylüler namımızı unutup bizden korkmaz hale gelmişler. Onları korkutup köle ettikten sonra bizi bu hale düşüren kahramanlardan intikam almaya başlayacağız.

Masalları yaşayın

Overlord'un geçtiği dünyayı masallardan ve fantastik öykülerden tanıyoruz. Cahil ve kendi halindeki köylüler, birçok farklı ırk ve iyilik için çırpınan kahramanlar var. Genelde bu tarz oyunlarda iyiliğin peşinde koşan kahramanları canlandırırız. Kötülere ceza verir, onlarla uğraşıp dururuz. Ancak Overlord madalyonun öteki yüzünü de görmemizi sağlıyor. Bu oyundaki amacımız; kötülüğümüzü yayıp, etrafı ele geçirmek. Üstelik bunu canlıları köleleştirip intikam almak gibi gerçekçi nedenler için yapıyoruz. Kulağa korkunç gelse de, oyunun müthiş bir espri anlayışı var. En sıkıcı anlarda bile emrimizdeki Gremlinler aptalca bir şey yapıp, bizi gülme krizine sokabiliyor...

Emrimizdeki zebaniler çok oyunda çok önemli yer tutuyor. Onlara verdiğimiz 'Şurayı yak' 'Burayı inşa et', 'Şu adama saldır' gibi emirleri yerine getiriyorlar. Bunu yapabilmek için mouse ve klavye bazlı rahat bir kontrol sistemi geliştirilmiş. Oyuna başlar başlamaz grafiklerin detayı insanın dikkatini çekiyor. Zindanlar, köyler ve dehlizler gerçekçi modellenmişler. Ayrıca oyun 'Yeni Nesil Konsollar'ın grafik kalitesine sahip. Hafif bir bulanıklık efektiyle Overlord'a masalsı bir hava da verilmiş. Oyunda dolaşırken, bazı parlayan kuyular görüyoruz. Bunlar yer altı dünyasıyla bağlantılı, onlar sayesinde hizmetkarlarımız olan zebanilerimizi çağırıyoruz. Bu zebaniler biz emir verene kadar peşimizden geliyorlar. Uzağımızda olan düşmanlara saldırtmak ya da işleri yaptırmak için onları kullanabiliyoruz. Karakterimizin hareketleriyle birlikte gerçekten onlar emir veriyormuş gibi hissediyoruz. Normalde bu yaratıklar işaretlediğimiz yere kendileri saldırıyor. Ama istersek onları mouse yoluyla çok rahat kontrol edebiliyoruz.
Bu yaratıkların liderinden esprili şekilde kötülüğün tanımını öğrendikten sonra biz de düşmanlarımıza korku salmaya başlıyoruz.

İyi �kötü �çirkin

Kulemizde bulunan bir havuzu kullanıp yaşadığımız dünyadaki istediğimiz yere ışınlanabiliyoruz. Etrafta dolaşırken, birileri bizden kötülük yapmak için yardım istiyor. Biz de kölelerimiz kullanıp bunu yapıyoruz. Örnek vermek gerekirse; çiftlikten atılan işçi, çiftliği yakıp yıkmamızı istiyor. Sadece farenin sol tuşuna tıklayarak adamlarımızın koca çiftliği parçalamasını sağlıyoruz. Ayrıca her öldürdüğümüz canlı bize yaşam puanı veriyor. Bunları kullanıp daha fazla zebani çağırıyoruz. Karışımıza yolu kapan sütun ya da duvar gibi şeyler çıktığı zaman bunları kölelerimizle yıkabiliyoruz. Ancak her birini yıkmak için istenilen köle miktarı var. Zamanla karakterimiz güçlendikçe daha fazla köleye sahip oluyoruz. Artık yeterince güçlenin senaryo bizi hapseden kahramanları karşımıza çıkartıyor. Geçen yıllar bu kahramanlar için pek iyi olmamış. Bazıları yozlaşıp kötülük yapmaya başlamış, bazıları işi bırakmış, bazıları ise alkolik olmuş.

Ortalıkta kötü bir güç olmayınca hepsi acınacak hale düşmüş. Ama bu intikam almamızı engellemiyor. Oyun, ilginç senaryosu, düzgün oynanış yapısı ve iyi grafikleriyle gayet dikkat çekici. Sesler ve müzikler de insanın havaya girmesini sağlıyor. Her türlü hikayede sürekli kötülerin yenilmesini hazmedemeyenler için ilaç gibi bir oyun. Türün en iyilerinden birisi, mutlaka denenmeli...