Standart WoW Karazhan Rehberi - 2
Netherspite
Netherspite oldukça güçlü olan bir Nether Dragon olup son bossdan önce 2. boss olur.
Bu savaş daha önce karşılaştıklarımızdan biraz farklı olduğundan alışma sürecimiz uzayabilir. Fakat doğru rota ve ritim yakalandığında oldukça eğlenceli ve kolay geçilebilecek bir boss Netherspite.
Netherspite birbirini takip eden iki fazdan oluşan bir encounter. Portal fazı da olarak bilinen ilk fazda 3 farklı renkte portal açılıyor. Bunlar:
Mavi Portal: Netherspite'a vurdugunda %1 hasar veren playerlara vurduğunda: Verdiği hasarı %5 arttıran aldığı healı %1 azaltan ve aldığı spell hasarı %8 arttıran buff/debuff yerleştirir
Kırmızı Portal: Netherspite'a vurduğunda aldığı hasarı %1 azaltır. Playerlara vurduğunda: Aldığı hasarı %1 azaltan +5 Defans veren ve başlangıçta 31.000 +HP veren ve her saniye bu hp'den 1000 eksilten buff gelir
Yeşil Portal: Netherspite'a vurduğunda 4000 heal eder. Playerlara vurduğunda: yaptığı healingi %5 arttıran büyülerin harcadığı manayı %1 azaltan ve maksimum manamızı 200 düşüren buff/debuff
Portalla Netherspite arasına girdiğinizde portallar size vurur. Encounter boyunca önemli olan nokta da burada. Doğru zamanda doğru kişi doğru yerde olmalı. Savaşta iki tank kullanılacak. Savaş başlar başlamaz main tankımızı kırmızı portal ile Netherspite arasına atlayacak ve aggroyu kapacak (kırmızı portal ile boss arasına giren kişi direkt aggroyu alır). Kırmızı portal tankımıza 2 ya da 3 stack verdikten sonra hemen dışarı çıkacak ve 2-3 saniye bekleyip tekrar içeri girecek. Mana kullanıcılarının manalarını dikkatli kullanması önemli manası azalan yeşil portaldan uzaklaşmalı. 60 saniye sonucunda ilk faz sona erecek ve ikinci faza geçilecek. İkinci fazda; portallar ortadan kaybolacak ve Netherspite kendini banishleyecek. Bu fazda spell caster olmayan her class bossdan uzaklaşaral menzilden çıkmalı ve HP'sini yükseltmeli. Netherspite random olarak 4 oyuncuya 4k'ya kadar çıkabilen arcane hasarlar vermekte bu fazda. Spell caster classlar bu fazda %200 damage ile boss'a abanacak tabii bu playerlar heal altında tutulmalı. 30 saniye sonunda tekrar birinci faza geçecek ve bu böyle devam edecek. Ayrıca çarpışmada 9 dakika aşıldığında Netherspite enrage'e girecek ve raid'i wipe edecek. Ayrıca bossun her iki fazda da kullandığı sabit özellikler var. Nether Burn adlı yeteneği ile her 5 saniyede 1200 hasar veren bir debuff alırsınız (tüm raidin üzerine shadow protection buff atılmalı). Diğer can sıkıcı yeteneği ise Void Zone Consumption.. Herhangi bir yerde bir void portal açılacak ve burada duran tüm oyuncular her 2 saniye 1k hasar alacak. Biraz pratikle kolayca aşılacak bir boss.
Lootlar:
Prince Malchezaar
Prince kuvvetle ihtimal Burning Legion'un komutanlarından birisi ve kendisi Demonic Eredar. 3 fazdan oluşan uzun bir savaş bizi bekliyor bu arkadaşla.
Yetenekleri:
Summon Infernal: Yaklaşık 45 saniyede bir Malchezaar bir Infernal summonlıyacak. Infernal raid üzerine Baron Geddon'un AoE'sini andıran Hellfire yağdıracak. Aynı anda birden fazla Infernal olabilir biri summon olduğunda diğerinin kaybolma gibi bir durumu yok.
Enfeeble: Bu yeteneğini periyodik olarak aggro sahibi olmayan o anda en yüksek threate sahip 5 kişi üzerinde kullanır (en üstteki hariç yani 2-6 arası) Bu yetenek ile 5 kişini HP'si 1'e düşer aldığı healing %100 azalır ve HP regerasyonu %0'a düşer. 7 saniye sürer. Enfeeble'dan etkilenen 5 kişi acilen boss'dan 30+ yard uzaklaşmalıdır.
Shadow Nova: Malhezaar enfeeable yeteneğini kullandıktan 3-4 saniye sonra 3 saniye sonucu cast ettiği Shadow Nova'yı kullanır.
Çok aşırı olmayan bir shadow hasarı ve aldığımız spell hasarını 1500 arttıran debuff verir (15 saniye kalır üzerimizde). Ayrıca knockback etkisi vardır.
Shadow Word-Pain: Main tank üzerinde cast ettiği bu yetenekle 3 saniyede 1500 hasar verir. Dispell edilebilir ancak reflect edilemez.
Phase I:
Main tankımız knockback'den etkilenmemesi için sırtını duvara vererek bossun üzerinde aggro toplayacak. Aggro'ya dikkat ederek yavaş yavaş dps yapılacak ve boss %60'a çekilecek. Enfeeble alanlar hemen 30 yard dışarı çıkmalı. Aggroya ve bossun yeteneklerine dikkat ederek ilk faz tamamlanacak.
Phase II:
%60'dan sonra bossun tank üzerinde oluşturduğu hasar artacak ve tankımıza sunder armor stackleyerek healerları bir hayli yoracak. Melee dps'in kendisine dikkat etmesi de gerekiyor zira boss cleave atmaya başlıyacak bu fazda. Bu fazda aggroya dikkat ederek hızlı bir şekilde bossu %30'a çekilecek. Ayrıca bu fazda boss shadow word: pain kullanmaktan vazgeçiyor.
Phase III:
Malchezaar %30'a geldiğinde son faza girilecek. Bu fazda boss baltalarını raid üzerinde rastgale fırlatmaya başlıyor. Baltaların etkisi altındaki oyuncu kolayca heal edilebilir. Boss tekrar shadow word pain kullanmaya başlıyor ve infernallerin summon hızı artıyor. Boss'un tank üzerinde yaptığı hasar ilk fazdakine düşerken sunder ve cleave kullanmayı bırakıyor boss. Ayrıca bu fazda enfeeble yeteneğini de kullanmıyor. Bu fazda rastgele oyuncuların üzerinde Amplify Magic cast edecek bu da o kişinin aldığı spell hasarını inanılmaz artacak hemen dispell edilmeli (shadow nova ile inanılmaz hasarlar verebilir aksi taktirde).
Lootlar:
Nightbane
Nightbane belirli bir quest serisini tamamladıktan sonra summon edilen Karazhan'ın son bossu iskelet dragon. Summon edebilmek için Medivh's Journal adlı quest dizisini tamamlamalısınız. Quest sonunda elde edilen Blackened Urn adlı item ile boss summonlanabilir.
İki fazdan oluşan bir savaş bizi bekliyor. Nightbane %75 %50 ve %25 HP oranlarına geldiğinde havalanacak.
Yetenekleri:
Distracting Ash: Tüm kullanılan yeteneklerin menzilini %50 kısaltır. Dispell edilebilir.
Charred Earth: Yer üzerinde bir yanma efekti oluşturur. 30 saniye sonucunda 21.000-28.000 hasar verir.
Smoldering Breath: Kötü bir ejderha nefesi. Tank üzerinde etki bırakan bu nefes 3700-4300 hasar verir. Nefesten sonra Netherspite'ın etrafında oluşan alev kümesi ise içinde bulunan oyuncuya 1600-2000 arası hasar verir.
Cleave: Klasik ejderha yeteneği. İyi donanımlı bir tank üzerinde 6000'e kadar hasar verebilir.
Bellowing Roar: Her 30 saniyede bir kullandığı AoE: Fear yeteneği. Fear ward wotf veya berserker rage ile engellenebilir.
Tail Sweep: Kuyruğu ile arkasındaki playerları hasar vererek fırlatan ejderha yeteneği
Boss havalandığında kullandığı yetenekler:
Fireball Barrage: Random olarak raid üyelerine fireball yollar. Verdiği hasar 2550-3450 arasındadır.
Bone Rain: Boss havalandığında ilk olarak bu yeteneğini kullanır. Yolladığı fragmentlarla 6 yarda 500 hasar verir ve bu noktada 6 adet iskelet spawn olur. Bu iskeletler plate üzerinde 600-800 arası hasar verirken 13000-15000 arasında HP'ye sahiptir.
Smoking Blast: Nightbane'in en güçlü saldırı yeteneklerinden biri. Her 15 saniyede bir 4200-4900 arası fiziksel hasarın yanı sıra 18 saniye süren ve toplamda 2790 fire hasarı veren bir dot bırakır. Bu dot 4 defaya kadar birikebilir (dot dispell edilebilir).
Strateji:
Nightbane oldukça sağla vuran bir boss olduğunda tankımızı chain heal ile desteklemekte yarar var. Melee dps için en uygun yer Nightbane'in arka ayakları. Böylece ne cleave ne de kuyruk hasarı alacaklar (bkz. Vaelastrasz the Corrupt)
Gelebilecek fear tehlikesine karşılık bossun yere attığı alev kümelerinden uzak durmalısınız (bkz Magmadar). Boss her %25 HP kaybında havalanacak ve yaklaşık 45-60 saniye sürecek ikinci faz devreye girecek.
İkinci fazda bossa hala hasar alabilir olsa da öncelikli hedefimiz yaşamak. İkinci faz başlar başlamaz 6 adet iskelet summon olacak. Bunlar hemen frost nova shackle ve fear yardımı ile kontrol altına alınacak ve sıra ile kesilecek. Smoking blast alan kişi heal altına alınarak canlı tutulabilir. Ayrıca smokin blastın bıraktığı dot etkisi hemen dispell edilmelidir.
Yaklaşık 1 dakika sonunda Nightbane inişe geçicek ve büyük ihtimalle healerlarınıza saldıracak (bkz Nazan). Tankın hemen Nightbane'in ilgisini çekmesi gerekli. Bunun için bir hunterınız boss inmeden tank üzerinde Misdirection kullanabilir. Healerların Blessing of Salvation ile donatılması yararınıza olacaktır.
Bu şekilde birbirini takip eden iki faz sonucu boss'u indireceksiniz.
Lootlar:
Random Beast Bosslar
Servant's Quarter adlı bölümde beast moblar bulunmakta. Bunlar yarasa örümcek ve darkhoundlar. Bu mobların tümünü öldürdükten sonra 3 bosstan birisi spawn olacak. Bunlar:
Hyakiss the Lurker (Örümcek Boss)
Rokad the Ravager (Darkhound Boss)
Shadikith the Glider (Yarasa Boss)
İlk olarak Hyakiss the Lurker ( Örümcek ) ile başlayalım...
Hyakiss the Lurker ( Örümcek Random Boss ):
Yetenekleri:
HP: 220.000 dolaylarında health point'e sahip.
Hyakiss' Web: Aggro listesinde en önde kalan oyuncuya ( main tank ) ağ atar ve aggro listesindeki ikinci oyuncuya koşar. ( Anlaşılacağı üzere KTM'de Main Tank ve Off Tankı geçmek yok )
Poison: 3 saniyede bir 500 damage verir ayrıca armor 500 oranında düşer ayrıca zehir stack olabilir.
Strateji:
Bu boss'da kesinlikle Main Tank ve Off Tank geçilmeyecek. Aksi taktirde boss main tanka ağ atıp aggro listesindeki 2. oyuncuya gidicek ve bu da off tank değilse wipe kaçınılmaz olacaktır. Ayrıca bossun attığı ağ magic oldugundan dispell edilebiliyor. Ancak savaşta dispell kullanıldığında loot'un kötü oldugu söyleniyor
Rokad the Ravager :
Strateji
Bu bossda izlenecek strateji oldukça basit. Boss üzerinde bir tank kullanılacak. Tank tut raid vur boss özetle. Ancak bossun yaptıgı damage gerçekten sağlam ve hızlı. Yaklaşık 1780 DPS yapmakta bu da demek oluyor ki tankımıza çok sağlam heal gerekiyor.. Bossun yaklaşık olarak 220.000 health pointi var.
Shadikith the Glider
Yetenekleri:
Sonic Burst: AoE silence eden bir yetenek.
Wing Buffet: Tank'dan aggro siliyor.
AoE Knockback: Boss'un belirli aralıklarla kullandıgı bir yetenek. Melee range'deki tüm oyuncuları geri fırlatır ve yaklaşık 2.000 hasar verir.
Random Charge: Raiddeki random bir oyuncuya charge atıyor ve cloth üzerinde 5.000'e kadar damage verebiliyor.. Charge'dan sonra hemen taunt edilmeli ki raidden bir kişi eksilmesin.
Strateji:
Tankımız sırtını duvara vererek tanklıyacak tüm fight boyunca. Böylece boss melee oyuncuları fırlattığında tankın tekrar boss'a koşma derdi olmayacak. Tüm menzilli oyuncular birbiriyle iç içe duracak ve off tank'da burda hazır bulunacak. Boss charge attığında off tank taunt ile bossu alıp eski yerine götürecek ve aggroyu main tanka bırakıcak. Fight bu şekilde sürecek.
Boss'da yaşanılacak en büyük şanssızlık; raidin içine charge attıktan sonra silence yeteneğini kullanması. Bunun sonucunda healarların eli kolu bağlanacak.. Kısacası chargelarda sonra dps kesilecek off tank tauntlayıp main tanka iade edecek bossu..
Maiden of Virtue
Yetenekleri:
Holy Fire: 3000-3200 instant hasar verip 2 saniyede 1750 fire damage verir 12 saniyeliğine ( dispell edilebilir bu dot ). Boss bu yeteneğini kendisine melee range'de olmayan en yakın oyuncuda kullanır her zaman.
Holy Wrath: AoE chain Zul Gurub'da Venoxis adlı yılan bossdan bu özelliği hatırlarsınız. Ne kadar çok kişiye vurursa verdiği hasar o kadar artıyor ve öldürdüğü player da tabi..
Repentance: Retribution Paladinlerin sinir bozucu skill'i bu bossda da var. Tüm raid'e aynı anda atıyor ve aldıgınız damage ile sona eriyor. Toplam 10 saniye sürmekte ve beraberinde 2000 dmg vermekte.
Consecration: 12 yard'a vurdugu aoe damage. 3 saniyede bir 240-360 damage tickler 12 saniye üzerinizde kalır aylıca silence etkisi vardır!
Strateji:
Main tankımız boss'u bulunduğu platform üzerinde tanklayacak. Bossun kullandığı repeteance melee'nin üzerinde hemen bozulacaktır concecration sebebiyle. Boss'un Holy wrath zinciri ne kadar çok kişiye vurursa o kadar güçleneceği için melee olarak 3 kişiden fazlası tavsiye edilmemekde boss'a karşı.
Yine Holy Wrath'dan etkilenmemek için tüm casterlar maksimum mesafeden oynayacak ve raid olabildiğince dağınık duracak.
Boss repeteance özelliğini yaklaşık olarak 30 saniyede bir kullanmakta. Ayrıca bu özelliği kullanmadan önce enemy cast bar ile farkına varabiliriz. Boss'un repetance özelliğini kullanacağını anlayınca tankımızı aaaa health'e çıkarıp shieldlamak yeterli olacaktır 10 saniyeliğine.
Melee Dps üzerinde mage'ler Dampen Magic buffunu kullanabilir böylece Consecration hasarı büyük ölçüde azalacaktır.
Bu fight boyunca dikkat edilmesi gereken en önemli özellik Holy Fire.. Boss bunu kendisine melee range'de olmayan fakat en yakın target üzerinde kullanacaktır. Bu durumu çözmek için boss'a melee range'de olmayan bir warrior verilir ve sürekli spell reflect özelliğini kullanarak holy fire Maiden'a iade edilir
Repeteance ve Holy Fire olayı çözüldükten sonra pek bir olayı olmayan tank tut raid vur boss ..
Lootlar :
Moroes Karazhanın 2. bossu olan tam anlamıyla sinir bozucu bir Undead Rogue. Tanklık için warriorlarda minimum 390 Defence önerilen bir boss..
Level: Boss
aaaaaaaa: Karazhan
Type: Undead
Health: 378.000 ~
Yetenekleri:
Melee Vuruş: Tank üzerinde vuruş aralığı 1600 - 2500 aralığındadır.
Vanish: Bildiğimiz Vanish aggro üzerinde herhangi bir değişiklik yaratmıyor.
Garrote: Moroes Vanish özelliğini kullandıktan sonra raiddeki random bir oyuncuya Garrote vuruşu yapar ve aggro listesinde kim öndeyse tekrar ona koşar. Moroes'un garrotesi her roguen sahip olmak istedigi türden hasar veriyor. Garrote'den etkilenen oyuncu 3 saniyede 1000 damage alıyor ve bu garrote üzerinde tam 5 dakika kalıyor. ( toplamda 100.000 hasar veriyor ) Paladinin Divine Shieldi mage'in ice block'u bunu silebiliyor hiçbir şekilde dispell vs edilemiyor ayrıca paladinin " Blessing of Protection " yeteneği de garrote'yi silebiliyor (Son aaaaa'e kadar "Luffa" adlı trinket bu kanama efektini siliyordu ancak gelen aaaaa ile trinket nerflendi ve level 60 üzeri moblarda çalışmamakta!!!)
Blind: Aggro listesinde 2. sırada olan targetı kör eden bir yetenek. Dispell edilebiliyor
Gouge: Tank üzerinde kullandıktan sonra aggro listesinde 2. sırada olan targeta saldırıyor. Anlaşılacağı üzere aggro kontrolü yine çok önemli. KTM'de MT ve Off Tank'ı kimse geçmemeli ilk kural bu
Moroes'in Addleri:
Moroes'in yanında 4 adet Undead addle geliyor. Gelebilecek addler:
Baron Rafe Dreuger // Retribution Paladin Health: 68k
Baroness Dorothea Milstipe // Shadow Priest Health: 66k
Lady Catriona Von'Indi // Holy Priest Health: 66k
Lady Keira Berrybuck // Holy Paladin Health: 68k
Lord Crispin Ference // Protection Warrior Health: 83.4k
Lord Robin Daris // Mortal Strike Warrior Health: 84k
Kendisi yetmezmiş gibi her resette bu addlerden 4'ü yanında olacak Moroes'in...
Strateji:
Öncelikle raidimizde bu addleri crowd control edebilen classlara targetları verilerek onları tüm fight boyunca savaş dışında tutmaları çok önemli. Priestler shackle ve hunterlar freezing trap ile bu işi halledebilirler. Eğer boşta kalan add olursa öncelikle onlar kesilecek. ( addlerin arasında holy priest varsa ve yeterli crowd kontrol yoksa ilk olarak holy priest indirilmesi yararlıdır 2-3 saniye boşta kalması bile Moroes'e heal atması demektir )
Moroes ile yüzleşirken iki tank kullanılacak. Main tank bossu ve kontrol edilemeyen addleri alıcak ve raid hızlıca add'i kesecek. Off tank ise main tankın arkasında en yüksek threat sahibi olmalı çünkü gouge'dan sonra aggro ona dönmeli. Ayrıca off tank blind'dan etkilendiğinde çok hızlı bir biçimde dispell edilmeli. Çünkü Moroes off tank'a blind atıp main tanka gouge vurmayı çok seviyor ve bu durum sizi wipe'a götürüyor.
Bu fight süresince addlerin crowd controlü çok önemli 2-3 saniye shackle / trap dışı kalan bir target cloth userları dograyabilir. Ayrıca Paladin ya da priest addler diğer targetların shackllarını temizleyebiliyor dikkat! bu yüzden shackle önceliği bu class addlerde. Moroes öldükten sonra addler gitmiyor onlarında kesilmesi gerekecek..
Kısacası crowd control'un ve aggronun çok önemli oldugu bir fight biraz pratikle rahatlıkla alacağımıza eminim.
Paylaş